We krijgen vaak de vraag “Wat zorgt nu voor het succes van de mijnbuurtje aanpak? Hoe onderscheiden jullie je van andere buurtplatformen en websites?”. Daarover hoeven we nooit na te denken: “de buurtverbinders aanpak!”.
Enthousiaste en verbindende inwoners
Al lang geleden leerden we dat een digitaal platform alléén niet zorgt voor een meer betrokken buurt. Dit blijft mensenwerk dat je moet organiseren. Als wij in een gemeente aan de slag gaan, beginnen we daarom altijd met het vinden van enthousiaste inwoners die een verbindende rol in hun buurt willen spelen. Samen met enkele professionals vormen ze een gezellig en gemotiveerd team dat alle mooie dingen in hun buurt zichtbaar maakt en dat mensen elkaar makkelijker kunnen vinden. In een leuke en leerzame training leren ze van onze trainers hoe ze als team zorgen voor meer verbinding en betrokkenheid in hun buurt.
Aanpak en training geperfectioneerd
In de loop van de jaren perfectioneerden we onze aanpak en training hiervoor. Inmiddels trainden we meer dan 400 buurtverbinders en professionals in 37 gemeentes. Om alle buurtverbinders enthousiast en up-to-date te houden organiseren we regelmatig speciale bijeenkomsten voor alle buurtverbinders uit heel Nederland. Ze leren over de laatste ontwikkelingen en inspireren elkaar voor nog meer betrokkenheid in hun buurt. Daarnaast helpt onze servicedesk ze elke dag om maximaal gebruik te maken van de mogelijkheden van het platform en bezoeken wij ze persoonlijk om contact te houden.
Meer weten over wat buurtverbinders doen en hoe ze dit zelf ervaren? Lees hier hun persoonlijke verhalen. En wil je ook meer betrokkenheid en verbinding in je gemeente? Meld je dan hier aan en ontvang meteen ons gratis e-book, met de belangrijkste succesfactoren in de communicatie en samenwerking met inwoners.